Tippek a finn szauna helyes használathoz

Tippek a finn szauna helyes használathoz

Soha nem szabad alkoholfogyasztás, vagy közvetlenül étkezés után szaunázni, ez ugyanis túlzottan megterheli a szervezetet, s rosszulléthez vezethet!

A szaunázást megelőző zuhanyzás segít eltávolítani a bőr felszínén lerakódott szennyeződést, s könnyebbé válik a méregtelenítés.

Érdemes minden ékszert levenni, hiszen a nagy hőségben ezek átmelegszenek, s akár égési sérülést is okozhatnak a bőrfelületen!

A szaunában mindig tartsuk be az aktuális etikettet, s az adott helyen érvényben lévő íratlan szabály szerint viseljünk fürdőruhát, vagy csak törölközőt, esetleg azt sem!

Szaunázók számára nem igazán ajánlott a barnító krémek használata, ugyanis ezek egy része szaunázás során szinte leolvad a bőrről.

Ha mások nem ellenzik, használhatunk illóolajakat is, így kötve össze a szauna és az aromaterápia gyógyító hatásait.

Kezdetben maximum 10 perces szaunázás ajánlott, azonban mindenkinek más és más az egyéni tűrőképessége. A cél nem a túlélés, hanem a gyógyulás és a kikapcsolódás, így ha kezd túl meleg lenni, érdemes inkább elhagyni a szaunát! (Javasolt ez akkor is, ha a bőr alatti erek elkezdenek márvány-szerűen kirajzolódni) Nem szabad erőltetni! Csak ami jólesik!

Szaunázás közben használhatunk luffa, vagy háncs szivacsot, illetve kesztyűt, melyek a méreganyagok mellett az elhalt hámsejteket is eltávolítják a bőr felszínéről, s tovább javítják a vérkeringést.

Szaunázás után, mindig pótoljuk az ásványi anyag-és folyadékveszteséget! Szaunázást követően érdemes negyed órát relaxálással, pihenéssel tölteni, így adva a szervezetnek időt a regenerálódásra.

Share